Захід відбувся в рамках проекту «Ініціативи з розвитку українських аналітичних центрів» Міжнародного фонду «Відродження» (IRF) у співпраці з Фондом розвитку аналітичних центрів (TTF), за фінансової підтримки посольства Швеції в Україні (SIDA).
Дебати зібрали за одним столом експертів та урядовців з України, Польщі та Австрії. Участь у них взяли і активісти ГО «Поруч» – Віра Усик та Роман Неколяк.
Українську сторону представляли Інна Совсун – перший заступник Міністра освіти та науки України та Ольга Купець – експерт Світового банку, доцент кафедри економічної теорії Національного університету «Києво-Могилянська Академія».
Домінік Антонович та Міхал Мянскевич – освітні аналітики з Польщі. Федеральне міністерство науки, досліджень та економіки Австрії представляв заступник голови департаменту вищої освіти міністерства Геріберт Вульц. Також у заході взяв участь аналітик Київської школи економіки дослідник економіки освіти та науки – Том Купе.
Спікери обговорювали чотири блоки питань :
– Приватні чи публічні кошти: хто повинен покривати витрати у сфері вищої освіти?
Якою буде модель фінансування вищої освіти в Україні, стратегії фінансування вищої освіти за кордоном, як зробити фінансування університетів максимально ефективним та уникнути фінансових ризиків.
– Кого фінансувати: студентів чи установи?
Роль держави у формуванні людського капіталу, яким має бути розмір стипендії та за якими критеріями розподіляти стипендії, чи ефективно вища освіта відповідає на потреби суспільства. Межі автономії та компетенції університету у сфері розподілу коштів. Державне замовлення як спосіб формування та розподілу фінансування між українськими університетами – відмовитися чи реформувати? На які засади повинен спиратись новий механізм та яку мету він повинен переслідувати? За якою “формулою” здійснюється фінансування Польських та Австрійських університетів
– Блочні гранти і фінансування на основі результативності: які переваги та недоліки обох стратегій?
Якими є критерії оцінки результативності університетів та наукових установ.
– Чи можливо виміряти продуктивність у галузі вищої освіти?
Міжнародна студентська та викладацька мобільність як один з критеріїв продуктивності у сфері вищої освіти. Публікації в іноземних виданнях як індикатор успішності наукових спільнот. Майбутнє університету не лише як навчальних установ, а й як потужних дослідних інституцій.